Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Od košíkářství po výtvarnou výchovu v environmentálních kontextech
Barochová, Daniela ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá Košíkářstvím ve výtvarné výchově v environmentálních kontextech. V teoretické části se diplomová práce věnuje přírodě a jejím východiskům pro výtvarnou výchovu. Objasňuje pojmy environment, ekologie a současné umění v souvislosti s tradičními řemesly. Také se zabývá souvislostmi mezi řemeslem a užitým uměním. Cílem teoretické části je se hlouběji těmito pojmy a souvislosti zabývat a seznámit. Představuje tvorbu současných umělců a tvůrců ve volném umění, kteří se tématem přírody také zabývají. Na teoretická východiska navazuje vlastní výtvarná tvorba zachycující pozorování přírody a růst vrbových prutů s co nejmenším lidským zásahem. Výsledkem autorské tvorby je Deník vrby, který toto pozorování vrbových prutů v přírodě zaznamenává. Vlastní výtvarná tvorba je inspirovaná současnou volnou tvorbou v přírodě s přírodním materiálem. Didaktická část diplomové práce obsahuje výtvarné úkoly, které vycházejí z teoretické části práce. Úkoly jsou zaměřené na environmentální výchovu, prostorovou tvorbu, kontakt s přírodou a přírodní materiály. Cílem výtvarných úkolů je především v žácích vzbudit zájem o vztah k přírodě a seznámit je s technikami košíkářství, které jsou podobné technikám tkacím, se zapojením průřezového tématu Environmentální výchova. Prostředkem jsou reflektivní...
Příroda jako výtvarná dílna
Zajíčková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Tato práce je zaměřena na využití přírody ve výtvarné výchově. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá možnostmi využití přírody a přírodních materiálů ve výtvarné výchově v návaznosti na environmentální výchovou, dějinami výtvarného umění a výtvarné výchovy ve vztahu k přírodě jako inspiraci, nebo zdroji materiálu. Praktickou část tvoří dvě metodické řady. První metodická řada je zaměřena na práci s přírodními materiály přímo v přírodě. Druhá výtvarná řada je rozdělena do dalších čtyř metodických řad inspirovaných ročními obdobími. Cílem práce je ukázat na význam přírody ve výtvarné výchově a nabídnout řadu možností k využití tohoto tématu. Hlavním přínosem je shrnutí poznatků o přírodě ve vztahu k výtvarné výchově a náměty na aktivity inspirované přírodou, nebo realizované přímo v přírodě.
Příroda jako výtvarná dílna
Plecitá, Kateřina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi propojení výtvarného umění s přírodou. Teoretická část vychází z Rámcově vzdělávacího programu, sleduje úlohu výtvarné výchovy a didaktické prostředky k dosažení stanovených cílů. Zvláštní pozornost je věnována projektové problematice výuky s návazností na ekologickou výchovu, mezipředmětové vztahy a vývoj směrů výtvarného umění pracujícího s přírodou se zaměřením na zemní umění. Praktická část obsahuje tři metodické řady výtvarných aktivit se žáky 1. stupně. Součástí diplomové práce je obrazová dokumentace jednotlivých realizovaných činností na přiloženém CD.
Současná krajina a přítomnost člověka v ní
Plašilová, Barbora ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
T ema " Sou casn a krajina a p r tomnost clov eka v n \ je velmi sirok e, ve sv e pr aci si kladu za c l zam e rit se na vz ajemn y vztah clov eka a krajiny. Vymezuji si symbiotick y vztah a manipuluj c vztah clov eka ke krajin e. V uvodn kapitole teoretick e c asti de nuji pojem kra- jina. T ema " Nov e pohledy na pojet t ematu krajinomalby\ rozv j m v kapitole o land artu jako um eleck em sm eru, srovn av am evropsk y a americk y land-art, kter e odr a zej rozd ln e p r stupy ke krajin e. D ale sleduji prom enu krajiny Cesk eho st redoho r a re exi v ytvarn ych um elc u k prom en e. V dal s ch kapitol ach p si o vztahu clov eka k m estsk e krajin e, k voln e krajin e a k devastovan e krajin e. T ema uplat nuji ve vlastn tvorb e, p redm etem praktick e c asti diplomov e pr ace je foto- dokumentace v ytvarn e instalace v devastovan em prost red Karl na. Sleduji vz ajemn y protiklad devastovan eho prost red a nezasa zen eho prost red . T ema uplat nuji v pedagogick em p usoben tvorbou v ytvarn ych rad, p ri kter ych jsem se zam y slela nad souvislostmi v ytvarn e v ychovy a enviroment aln v ychovy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.